Sunday, January 3, 2010

Sambutan tahun baru di Pulau Pinang aman

PULAU PINANG 2 Jan. - Sambutan malam tahun baru di negeri ini berjalan lancar dan terkawal tanpa sebarang insiden kekecohan dilaporkan seperti dijangka.


Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, pihaknya juga tidak menggunakan khidmat Pasukan Gerakan Am (PGA), Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) dan Unit Tindakan Ringan (LSF).


Beliau turut melahirkan rasa puas hati dengan kejayaan anggota dan pegawainya dalam memastikan tiada kejadian buruk berlaku.


"Semuanya bagus, lancar dan aman, tiada sebarang aduan serius diterima dan pada masa sama juga tiada insiden buruk seperti sambutan Hari Krismas tempoh hari.


"Pihak polis dan pasukan keselamatan lain menangani semua ini dengan penuh berhemah dan mesra," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini semalam.


Pada masa sama, anggota polis dan pasukan keselamatan juga ditugaskan di beberapa lokasi strategik seperti Esplanade, Persiaran Gurney, Queensbay Mall dan Auto-City di Juru bagi memantau keadaan di kawasan itu.


Sekatan jalan raya turut dilakukan di beberapa jalan utama selain pemantauan dari udara menggunakan helikopter sekali gus memastikan kejadian yang menimpa pihak berkuasa dan petugas media pada malam Hari Krismas tidak berulang.

Related Posts with Thumbnails