Wednesday, February 17, 2010

Dadah: Tiga beradik ditahan

Oleh SAFINA RAMLI
pengarang@utusan.com.my

ALOR SETAR 16 Feb. - Tiga beradik lelaki ditahan ketika membawa 4.5 kilogram (kg) dadah jenis heroin bernilai RM100,000 yang dipercayai untuk dijual kepada orang tengah di tempat letak kereta Plaza Tol Bandar Bharu dekat sini 10 Februari lalu.

Turut ditahan dalam serbuan pada pukul 11.15 malam itu ialah seorang wanita yang merupakan isteri kepada salah seorang suspek.

Ketika ditahan wanita tersebut turut membawa anak mereka yang berusia dua tahun setengah.

Ketua Polis negeri, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, pasangan suami isteri itu berusia 24 tahun dan dua lagi masing-masing berusia 19 dan 27 tahun.

"Kesemua mereka dipercayai ingin melakukan transaksi dadah yang diperoleh dari Pulau Pinang sebelum diserbu polis.

"Hasil pemeriksaan menemui 10 peket heroin yang diletakkan dalam sebuah beg di kereta pasangan itu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Menurut Syed Ismail, bekalan heroin tersebut dipercayai untuk pasaran setempat melibatkan kawasan Bandar Bharu dan Kulim.

Katanya, mereka yang ditahan tiada rekod jenayah dan hasil ujian air kencing juga didapati negatif.

"Wanita tersebut bekerja sebagai juruwang di sebuah premis di Lapangan Terbang Bayan Lepas, manakala tiga lelaki terbabit bekerja sebagai penarik kereta di Pulau Pinang.

"Anak pasangan suami isteri tersebut diserahkan kepada ahli keluarga suspek," ujarnya.

Katanya, keempat-empat suspek ditahan reman sehingga hari ini dan kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.
Related Posts with Thumbnails