Wednesday, August 18, 2010

Rahsia pasangan hidup mewah

ALOR SETAR: Kehidupan mewah sepasang suami isteri yang mengusahakan kolam ternakan ikan terjawab apabila mereka ditahan selepas polis menemui heroin seberat 500 gram membabitkan nilai pasaran RM35,000 yang disorok di bawah katil sebuah bilik di rumah mereka di Taman Juragan, Jalan Kuala Kedah di sini, kelmarin.

Dalam serbuan jam 1.10 tengah hari itu, sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah menahan sebuah kereta di persimpangan lampu isyarat Jalan Kuala Kedah menghala ke pusat bandar raya.

Operasi diketuai Cif Inspektor Mohd Shahran Termizi menahan sepasang suami isteri berusia 28 dan 29 tahun dalam kereta itu kerana disyaki menjalankan kegiatan pengedaran dadah sejak beberapa tahun lalu.

Ketua Polis Kedah, Datuk Syed Ismail Syed Azizan, berkata soal siasat terhadap suspek membawa polis ke rumahnya di Taman Juragan dan berjaya menemui satu plastik hitam yang disorokkan di bawah katil di sebuah bilik rumah itu.

“Siasatan lanjut menemui dua plastik besar lut sinar mengandungi serbuk dan ketulan disyaki heroin seberat 500 gram dengan nilai pasaran RM35,000, katanya.

Sumber : Harian Metro
Related Posts with Thumbnails