Sunday, March 28, 2010

Hari Polis disambut penuh bersemangat

KUALA LUMPUR 25 Mac - Ulang tahun Peringatan Hari Polis ke-203 yang diraikan hari ini disambut dengan penuh bersemangat di seluruh negara, melibatkan semua peringkat termasuk ibu pejabat polis daerah (IPD) dan kontinjen.


Sambutan utama diadakan di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak di sini dengan dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Di Kangar, seramai 72 orang menerima surat penghargaan daripada Ketua Polis negeri atas jasa mereka terhadap pasukan.


Selain itu, seramai 16 anggota, pegawai dan kakitangan awam turut menerima sijil juara disiplin.


Di Ipoh, sambutan kali ini diketuai oleh Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof dan diadakan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) negeri.


Di Johor Bahru, seramai 11 anggota dari kontinjen negeri menerima surat penghargaan daripada Ketua Polis Negara.


Sijil tersebut diberikan atas sumbangan mereka menyertai misi pengaman Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di Timor Leste bermula 1 Oktober 2006 hingga 31 Mac 2007.


Selain itu, seramai 103 anggota polis termasuk orang awam menerima surat penghargaan daripada Ketua Polis Johor, manakala Balai Polis Gelang Patah dinobatkan sebagai Balai Polis Contoh.


Di Kuala Terengganu, sambutan Hari Polis diketuai oleh Timbalan Ketua Polis negeri, Senior Asisten Komisioner II Hamzah Mohd. Jamil.


Di Pulau Pinang, polis negeri menjadikan sambutan Hari Polis untuk menghargai peranan yang dimainkan oleh Persatuan Keluarga Polis (Perkep).


Tujuh pegawai dan masing-masing empat anggota dan kakitangan awam menerima surat penghargaan.

Related Posts with Thumbnails