Monday, February 8, 2010

Suami isteri dirujuk ke psikiatri

Oleh UMAVATHI RAMAYAH
jenayah@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 7 Feb. - Pasangan suami isteri yang ditahan kerana disyaki meliwat anak tunggal lelaki mereka yang berusia lima bulan akan dirujuk kepada pakar psikiatri dalam waktu terdekat.

Langkah tersebut bertujuan bagi menentukan tahap kesihatan mental kedua-dua suspek.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, pihaknya akan mendapatkan perintah mahkamah untuk membolehkan kedua-duanya menjalani ujian itu.

Menurutnya, setakat ini, pihaknya telah merakam keterangan semua pihak yang diperlukan bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan bilangan dan butiran mereka terbabit kerana bimbang menganggu siasatan.

"Kita akan jalankan siasatan terperinci meliputi pelbagai sudut bagi melengkapkan siasatan. Ini termasuk dari sudut perubatan seperti pakar psikiatri," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam kejadian 31 Januari lalu, bayi itu disahkan meninggal dunia sejurus selepas dibawa oleh pasangan terbabit untuk mendapatkan rawatan di Hospital Sungai Buloh di sini.

Siasatan mendapati, mangsa mempunyai kesan-kesan kecederaan di bahagian duburnya dan ia dipercayai adalah kesan liwat.

Laporan doktor juga mendapati terdapat beberapa kesan lebam dan cedera pada tubuh bayi malang itu.

Berikutan itu, polis menahan pasangan suami isteri berusia 33 dan 19 tahun yang merupakan ibu bapa kepada bayi malang tersebut.

Menurut Arjunaidi, pasangan itu ditahan sehari selepas kejadian, iaitu 1 Februari lalu selepas majlis pengkebumian anaknya di sebuah tanah perkuburan di Sungai Buloh di sini.

Tempoh tahanan reman kedua- duanya sepatutnya tamat semalam tetapi telah dilanjutkan sehingga 12 Februari depan bagi melengkapkan siasatan.
Related Posts with Thumbnails